In urma cu ceva vreme am dat peste blog-ul unui angajat Esquire. Intr-unul dintre post-uri, persoana respectiva se intreba de ce o revista atat buna precum Esquire nu se cumpara si de ce dupa mai bine de doi ani pe piata in Romania sunt atat de putini oameni care au auzit macar de Esquire.
Pentru mine raspunsul a venit urgent: “Nu va faceti vazuti. De unde sa stie lumea de Esquire?” Intradevar eu auzisem de Esquire de ceva vreme – cum ca este o revista masculina scrisa intr-un mod mai literar dar habar nu aveam ca se gaseste si la noi pana sa inceapa AIESEC-ul sa primeasca cateva numere de la Esquire in urma unui parteneriat semnat la nivel national.
Fiind deja fan Esquire la momentul cand am dat peste acel blog m-am hotarat sa fac un proiect de promovare pentru Esquire. Oportunitate de a face exact asta s-a ivit cand la un semiar de audio-video am primit tema de a face o campanie de promovare cu tot cu spot tv pentru ceva, orice.
Astfel am inceput sa analizez situatia…Am trecut prin mai mlte idei de campanie si evident de spot-uri. Multe le credeam geniale, asta pana sa primesc pe mail un spot Esquire chiar de la cineva din redactie. Spot-ul respectiv nu il pot uploada dar sa zicem ca e chiar reusit si transmite bine ceea ce este Esquire si o face intr-un mod creativ si chiar placut la ochi care sare in evidenta intr-o lume a spot-urilor prost inspirate.
Cu toate acestea proiectul pentru seminar trebuia facut cumva. Chiar daca eram liber sa fac ce vreau cu imaginea Esquire am ales sa nu imi bag nasul si sa nu incerc sa fac un spot mai creativ pentru ca nu era cazul. Dupa ceea ce descoperisem nici nu ar fi ajutat prea mult. Problema consta in altceva.
Esquire nu are concurenta pe piata. Cel putin sigur nu la noi. Chiar daca este o revista masculina nu vei gasi nici fete dezbracate, nici masini prea multe si cu siguranta nu vei gasi tips & tricks pentru sala de forta. Totusi este o revista masculina si totusi este citita si de femei, tocmai pentru ca este atat de buna! In concluzie sa spunem ca daca alte reviste merg pe cantitate, Esquire se orienteaza spre calitate, rafinament, clasa si bun gust. Ceea ce inseamna ca publicul tinta l-ar reprezenta barbatii cu varste intre 22 si 50 de ani, poate chiar mai mult, sofisticati, eleganti, culti, manierati etc… Sunt convins ca sunt multe femei care se intreba serios daca exista asa ceva in ziua de azi.
Ei bine, in cautarea noastra de a intelege barbatul din ziua de azi am pornit un mic research. Am luat frumos camera si am mers pe strada cerand pareri la toate domnisoarele care ne treceau calea. Apoi am mers si la domni, nu de alta dar voiam sa vedem cum isi vad ei semenii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu